Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
Ostres! La teva xarxa està desconnectada. El que estàs veient és una versió prèvia de la pàgina desada a la memòria cau i podria ser que el contingut no estigui actualitzat.
Convocatòria per a l’elecció de Síndic/a Municipal de Greuges de Rubí
Síndic/a Municipal de Greuges de Rubí
Quant a aquest procés
L'Ajuntament de Rubí ha iniciat el procés de selecció del Síndic/a municipal mitjançant un sistema de concurs. Es poden consultar les bases publicades (Enllaç extern)i les persones que vulguin presentar les candidatures ho hauran de fer abans del 10 d'agost de 2022. Aquestes instàncies es poden presentar de manera presencial o telemàtica a la seu electrònica municipal(Enllaç extern), per part de les persones interessades o les entitats del municipi, acompanyant de la documentació prevista a les bases on es preveu la presentació d’un projecte de Sindicatura de Greuges Municipal.
Si hi ha més d'una candidatura, s'obrirà un procés participatiu en el qual la ciutadania prodrà prioritzar-les. Les més votades, amb un màxim de cinc finalistes,defensaran el projecte de la Sindicatura de Greuges de Rubí en una sessió de la Junta de Portaveus, que valorarà les candidatures presentades tenint en compte els criteris d'elegibilitat i incompatibilitats establerts al Reglament, i el perfil i els coneixements adequats per al desenvolupament de les funcions pròpies del càrrec. L’Alcaldia sotmetrà al Ple l’elecció d’una candidatura entre les que hagin estat validades per la Junta de Portaveus. Un cop proposada la candidatura, ha de resultar escollida pel Ple de l'Ajuntament per una majoria de les tres cinquenes parts dels seus membres, en primera votació. Si no s'assoleix aquesta majoria, en la segona votació, com preveu la llei, podrà ser suficient la majoria absoluta, tot i que és voluntat de tot el plenari cercar el consens.
El procés d’elecció del Síndic/a per mitjà de concurs públic és una novetat que permet una major participació ciutadana per a proposar i valorar les candidatures, tendint a la professionalització de la Sindicatura i garantint una major dotació de recursos per al desenvolupament del càrrec. En aquest sentit, les bases d’elecció del Síndic/a tenen per objecte establir la metodologia del procés de participació ciutadana que permeti que la ciutadania, les entitats i associacions de la ciutat puguin presentar candidatures per optar al càrrec de Síndic/a Municipal de Greuges de Rubí, amb un lloc de treball jornada a temps parcial i retribució corresponent a un lloc eventual, i recollir l’opinió de la ciutadania respecte d’aquestes candidatures a través de la recollida de suports. L'exercici del càrrec amb dedicació parcial és compatible amb l'exercici d'una altra activitat, sempre que no sigui cap de les relacionades a l'article 8.1 del nou Reglament de la Sindicatura Municipal de Greuges de Rubí(Enllaç extern), que es va aprovar recentment al Ple de febrer de 2022.
La figura de Síndic/a de Greuges de Rubí és la institució que, dins de l'àmbit local, té com a missió defensar els drets de la ciutadania en relació amb l'actuació de l'Ajuntament de Rubí i els organismes que en depenen. El procediment d’elecció s’inicia per mitjà de publicació de les bases a diaris oficials amb una convocatòria pública, que obre el període d’inscripció al qual podran presentar candidatures:
a) Qualsevol persona interessada a nivell particular. Les candidatures han d’anar acompanyades d’un document de motivació de la persona candidata exposant les línies bàsiques i la proposta de desenvolupament del càrrec, així com la seva vinculació a la ciutat.
b) Les associacions o entitats de la ciutat inscrites al Registre d’Entitats Ciutadanes de Rubí (REC) poden presentar una persona candidata, excepte els grups polítics. Aquestes propostes també hauran d’incorporar un document que exposi els valors que fan a la persona mereixedora del càrrec, així com el consentiment de la persona proposada.
En cas de ser rebuda més d’una candidatura que compleixi els requisits, aquestes se sotmetran a votació ciutadana a la plataforma de participació municipal. S’obrirà a la plataforma de participació un període per a la priorització de candidatures, en el qual la ciutadania empadronada a Rubí podrà consultar els documents de motivació i votar entre les persones candidates perquè siguin finalistes per a la Sindicatura de Greuges.
Les candidatures més votades, amb un màxim de cinc finalistes,defensaran el projecte de la Sindicatura de Greuges de Rubí en una sessió de la Junta de Portaveus, que valorarà les candidatures presentades tenint en compte els criteris d'elegibilitat i incompatibilitats establerts al Reglament, i el perfil i els coneixements adequats per al desenvolupament de les funcions pròpies del càrrec.
L’Alcaldia sotmetrà al Ple l’elecció d’una candidatura entre les que hagin estat validades per la Junta de Portaveus. Un cop proposada la candidatura, ha de resultar escollida pel Ple de l'Ajuntament per una majoria de les tres cinquenes parts dels seus membres, en primera votació. Si no s'assoleix aquesta majoria, en la segona votació, com preveu la llei, podrà ser suficient la majoria absoluta, tot i que és voluntat de tot el plenari cercar el consens.
Una vegada realitzada l’elecció, i en compliment de l’acord adoptat, correspon a l’Alcaldia nomenar el Síndic/a Municipal de Greuges de Rubí. El nomenament es publicarà al diari oficial corresponent.
Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.
Essencials
Aquestes galetes permeten la funcionalitat clau del lloc web i ajuden a mantenir a les seves usuàries segures. Es guarden automàticament al navegador i no es poden desactivar.
Tipus
Nom
Servei
Descripció
Galeta
_session_id
Aquesta pàgina web
Permet als llocs web recordar a la usuària dins d'un lloc web quan es mou entre pàgines web.
Galeta
decidim-consent
Aquesta pàgina web
Emmagatzema informació sobre les galetes permeses per la usuària en aquesta pàgina web.
Emmagatzematge local
pwaInstallPromptSeen
Aquesta pàgina web
Guarda l'estat si la notificació d'instal·lació de l'aplicació web progressiva (PWA) ja ha estat vista per la usuària.
Preferències
Aquestes galetes permeten que el lloc web recordi les opcions que s'han triat en el passat a aquest lloc web per tal de proporcionar una experiència més personalitzada a les usuàries.
Analítiques i estadístiques
Aquestes galetes s'utilitzen per a mesurar i analitzar l'audiència del lloc web per a ajudar a millorar-lo.
Màrqueting
Aquestes galetes recullen informació sobre com fas servir el lloc web i es poden fer servir per a proporcionar-te un servei més personalitzat en els diferents espais en què participes.
Ajuda
Un procés participatiu és una seqüència d'activitats participatives (p.e. primer omplir una enquesta, després realitzar propostes, debatre-les en trobades presencials o virtuals, i finalment prioritzar-les) amb l'objectiu de definir y prendre una decisió sobre un tema específic.
Exemples de processos participatius són: un procés d'elecció de les membres d'un comitè (on primer es presenten unes candidatures, després es debat i finalment s'escull una candidatura), pressupostos participatius (on es realitzen propostes, es valoren econòmicament i es voten amb el pressupost disponible), un procés de planificació estratègica, la redacció col·laborativa d'un reglament o norma, el disseny d'un espai urbà o la producció d'un pla de polítiques públiques.
Un cop rebuda la documentació per part de les persones que presenten candidatura, es farà una validació per comprovar que compleixen els requisits.
Aquesta fase s'activarà en el cas que hi hagi més d'una candidatura.
El procés de votació per la priorització de candidatures començarà el dilluns dia 5 de setembre fins al 10 de setembre, 5 dies hàbils.
Un cop hi hagi les candidatures prioritzades, aquestes es passaran a la Junta de Portaveus, tal i com es recull a les bases, per a continuar el procés. Publicarem el resultat final també en aquesta plataforma.
Compartir