Consell Consultiu 2
-
--
-
18:00 PM - 20:30 PM CET
El Consell Consultiu del Pla és un òrgan local d'informació i participació amb l'objectiu de garantir i fomentar la participació ciutadana en el POUM.
El Consell Consultiu està integrat per representants de l'Ajuntament, especialment de Planejament Urbà i persones designades per Decret d'Alcaldia i pel ple municipal. Aquestes persones s'han seleccionat per raó dels seus coneixements en matèria urbanística, en representació d'una entitat o per la seva significació i prestació professional en diferents àmbits de la ciutat, relacionats amb l'urbanisme, l'habitatge, l'activitat econòmica, el medi ambient i altres matèries pròpies del Consell. A les sessions també assistiran membres de l'equip redactor del POUM, així com altres persones que puguin aportar els seus coneixements o assessorament en funció dels assumptes que s'hagin de tractar.
Les funcions d'aquest espai són: rebre informació sobre el desenvolupament de la redacció del POUM i del procés participatiu, fer propostes i valoracions en relació amb la redacció del POUM, així com plantejar alternatives o suggeriments a les problemàtiques detectades.
Les sessions del Consell Consultiu no són obertes a la ciutadania, encara que s'informa de les dates de la seva realització i de les principals conclusions.
Les tres primeres sessions del Consell, estan orientades a presentar i completar la diagnosi elaborada per l'equip redactor.
En aquesta sessió l'objectiu és compartir i debatre sobre les activitats econòmiques i la mobilitat.
Resum Consell Consultiu 2Download fileResum Consell Consultiu 2Meeting Minutes
Presentem a continuació les conclusions destacades de la sessió. El detall del Consell Consultiu es pot consultar en l'acta adjunta.
Mobilitat
El principal repte a resoldre és disminuir la presència del cotxe en els desplaçaments interns i externs, potenciant la mobilitat a peu, en bici i el transport públic. A partir del recull d’aportacions podem destacar les següents propostes.
● Millorar la connexió de vianants i transport públic entre les bandes de la Riera. La possible densificació de la zona est de la ciutat fa necessàries aquestes accions.
● Ampliar espais de vianants als barris, no només al centre.
● Fer connexions cíviques i amables entre el centre i les urbanitzacions per fer més segur el trànsit en bicicleta i a peu.
● Convertir els grans eixos viaris Nord - Sud: Avinguda Estatut i C-1314 en eixos urbans prioritzant transport públic, bicicleta i vianant.
● Fer una xarxa de bicicletes contínua i equipada (amb aparcaments) i que connecti amb altres Ajuntaments (Terrassa i Sant Cugat).
● Potenciar els aparcaments dissuasius per fer un centre amb més espais per les persones i no pels cotxes.
● Millorar el transport públic. Més dotació i més freqüència a tot el municipi.
● Accessos directes als polígons industrials des de les grans artèries de comunicació.
Activitats econòmiques.
Es van recollir diversos models d’activitat econòmica:
● Model més cooperatiu i social, amb projectes al barris i al territori i amb un aprofitament dels recursos col·lectiu.
● Model econòmic divers: indústria d'energies renovables, teixit comercial als barris, i les urbanitzacions, sense oblidar l’activitat primària i de serveis a les persones.
● Potenciar indústries innovadores (R+D) que siguin diverses i de proximitat.
A partir del recull d’activitats a limitar podem destacar:
● Activitats logístiques pel seu impacte en la mobilitat.
● Extractives i abocadors.
● Centres Comercials que fomentin l'ús del cotxe
● Indústries contaminants. Tenir en compte els riscos de les indústries químiques.
Com activitats a potenciar destaquen:
● Empreses tecnològiques d'innovació
● Indústria respectuosa del medi ambient i amb una ràtio alt de treballadors per m².
● Energies renovables locals, però conservant els espais agrícoles existents.
● Activitat primària (agrícola, ramaderia, forestal...).
● Serveis complementaris al voltant de les grans indústries.
Share